Rechten vrije muziek is vaak muziek van meer dan 70 jaar geleden.
Of, en dat met alle respect, van amateur bands/groepen.
Die zelf vaak nog geen cd uit hebben en dus mogelijk promotie van hun muziek goed kunnen gebruiken.
Voor de rest is het allemaal auteursrechtelijk beschermd en in dat geval wil ik het hier niet plaatsen of laten plaatsen.
En waar het gaat om de muziek van 70 jaar geleden, heb ik maar een heel beperkte collectie, en is het de vraag of er nog vraag naar is, deze club is daar ook niet op ingesteld, op dat soort muziek.
Natuurlijk is het eenvoudig om te bouwen, maar of ik dan de juiste persoon ben om zo een club te trekken? Zeker gezien mijn kennis van die muziek periode, is dat echter de vraag.
Ik weet er niets van af, het zou dan geheel van de leden moeten komen.
Maar als er animo voor is, en er geen andere clubs zijn die het doen, wil ik het best overwegen om de club daar naar om te zetten.
Zijn er al andere clubs met het zelfde thema, ik weet dat ze er waren, onderhouden door de echte liefhebbers, dan ga ik er niet aan beginnen, maar geen idee of ze er nog zijn.
Ik wil ook niet in hun vaarwater gaan zitten, zeker niet zonder enige kennis over die periode, wat muziek betreft.
Zou dan niets toevoegen aan wat er al is.
Daar het van de leden moet komen, kost het mij relatief weinig tijd om het bij te houden, en dus zou het kunnen.
Als de club veel tijd zou vragen van mijn kant, zou ik er niet aan beginnen.
Door drukte in mijn huidige baan, en de andere clubs die ik heb, zou dat niet te doen zijn.
Dat heeft de ervaring me al geleerd.
Dat blijk ook uit de activiteiten op deze club, ik kom er gewoon niet toe, hoe graag ik ook zou willen.
Een dag heeft nu eenmaal maar 24 uur en een week maar 7 dagen, waarvan er gemiddeld zijn besteed worden aan werk en andere noodzakelijke zaken,
en de 7de dag, als die al vrij is van werk, is niet altijd het geval, dan is die gevuld met sociale zaken, die ook doorgang moeten hebben.
Tijd voor clubs schiet er helaas heel vaak bij in, en dat vindt ik echt jammer, maar momenteel is het niet anders.